Utställningshelg

2011-05-19 / 10:05:29
Helgen som gick var helt underbar :) Först åkte vi ner till Halmstad och hälsade på Hitomi och Ronny med familj.
Vi åt en alldeles underbar middag där och rullade sedan ordagrant ut till bilarna och vidare ner till Ljungbyhed där utställningen skulle gå av stapel :) Yrla och Petter stannade kvar i Halmstad.

Hitomi och Ronny med alla sina hundar


"Myran"
Abu Baqrs Hesabi Murse


Yrla och Petter fick en helg dom sent kommer att glömma <3 Familjen Lorensson är en på miljonen och känslan att man aldrig får nog med tid tillsammans infinner sig alltid...

Det blir så tokigt när man försöker att knöka in alla undebara vänner och "valpar" på en usel liten helg :/ Under den helgen ska man ju också ha tid till att äta och sova *suck*  Tack vare Marie och Sofia (igen) så har jag både ätit och sovit massor hela helg :p

Marie och "Sally" kärlekar sig lite <3
Abu Baqrs Hamhame


"Shelby" har lånat ut sig till en söt liten pojke med korv ;)
Abu Barqs Delroba


"Petter" och jag myser utanför utställningsringen
Abu Baqrs Hazzeleh



Petter var för första gången på hundutställning och han gillade det skarpt.
Det första som hände var att det kom fram en trevlig dam som undrade var Petter var för ras. Fullt normal reaktion skulle jag säga då Petter är ca 45cm hög och inte helt salukilik :p
Damen tyckte han var fantastiskt söt och rar och konstaterade att hundar också naturligtvis borde kunna bli dvärgar:)
Petter tyckte att damen också var söt och rar, storleken på henne brydde han sig inte riktig om ;)

Jag blir alldeles varm i hela mig när jag möter människor som inte är dömmande utan bara undrande och faktiskt beundrande över Petter och hans lilla salukiuppenbarelse <3

Kärlek till alla ni som vågar vara ärligt nyfikna.


Skönt att ligga och vila i tältet tillsammans när regnet strilar ner




Hoppas att randigt är vårens mode :p
Tack Marie P för den fina tröjan som Mouzie fick och som Petter sedan snodde ;)



Mormor Benita och "Bambi" i utställningsringen, och rumpan på domaren :p
Abu Baqrs Gohvara Hamise



"Sally" och jag, och samma rumpa igen...



Det gick bra för våra hundar och jag är nöjd med helgens resultat. Jag hade tyvärr inte med mig kameran på utställningsplatsen utan den hade Yrla. Så det blev inte så många bilder därifrån men däremot har jag en massa bilder på lösa lyckliga hundar i skog och på sandstrand :) Med det blir en annan dag, men ett litet smakprov kan ja bjuda på...

"Ebony" i full fart!
Abu Baqrs Famidan Ramz









Kommentarer
Postat av: Samuel

Salukiabstinens!

2011-05-19 / 10:21:28
Postat av: Hitomi

För oss är det en ynnest att få rå om familjen Byström, ser redan fram emot sommarlovet när vi förhoppningsvis får "låna" Yrla med hundar!

Massor av bamsekramar från Halmstadgänget:)

2011-05-19 / 13:04:27
Postat av: Gunnel

Vilka härliga bilder......

2011-05-20 / 00:39:19
URL: http://www.gunneltjader.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Din härliga kommentar:

Trackback