Filip

2011-02-27 / 15:38:38
Får jag lov att presentera vår gulliga (guldiga) fisk Filip. Han har ett underbart liv i sin fyrkantiga värld ;) Inga räkningar och inga klockor som ringer alldeles för tidigt på morgonen. Inga ungar som vill åka och bada eller ha godis eller vägra gå och lägga sig.
Han bara äter och sover och svävar omkring i sin fyrkantiga lilla bubbla utan att ett enda bekymmer i hela världen.

Jag vill vara en guldfisk




/ Jill, liten och sliten

Fredagsmyyyys!

2011-02-25 / 21:48:32
Fredagsmys på ett annorlunda sett...


Soft i soffan

2011-02-24 / 11:57:05

















/Jill

Tv-kväll

2011-02-23 / 14:13:53
Man behöver aldrig känna sig ensam i vår soffa. Finns det hjärterum så finns det stjärterum.
Men att få se på tv kan vara lite besvärligt ibland...








Man får helt enkelt organisera röran för att kunna kolla in bolibompa :)




/Jill

Inte så lätt

2011-02-21 / 20:35:58
Det är inte alltid så lätt att få fina bilder. Speciellt om föremålet för fotograferingen inte vill sitta still eller överhuvudtaget inte vara med på bild :)

Chipau Cendra på besök...





Är man bara runt 4 månader så gör man som man vill <3
Söt som socker är hon iaf.




/Jill

Stallhelg

2011-02-20 / 21:27:29
Har jobbat i stallet hela helgen. Underbart men väldigt kallt.
-28 grader på lördag och säkert lika kallt på söndagen, ville inte kolla.
Huuu man vet med säkerhet att det är kallt ute när man tycker att det är varmt och skönt inne i ett stall där disktrasan fryser fast i diskstället hihi

Hästarna...








Avante eller Vanten (Vantefjant) En av Ullis vackra spanjorer som kom till Svanby och Sverige för några månader sedan.




Stallkatten och Tilde






Hoho kommer du med maten snart eller!?





Skönt med ett täcke när det är lite (!) kallt ute...




Många bilder blir det ibland :P
En till bild måste jag dock sätta in. Det är världens snyggaste Sigge <3




Härligt härlig härligt att få ta hand om alla hästar nu och då på helgerna <3 Skulle jag kunna göra på heltid :p



I morgon börjar sportlovet...
Betyder det att man är ledig från all typ av sport??

/Jill

Snubbelbubbel

2011-02-17 / 08:56:19

Abu Baqrs Durbin Dustar "Mumin"



"fan, det värker
det ilar då och då
det känns ibland som alla har
förstått utom jag
att världen står och pekar
stackars han som tror
att livet är en dröm
han borde ta ett jobb"

L.Winnerbäck


:/ Jill

Abu Baqrs F-kull fyller 8 år

2011-02-16 / 22:53:06
GRATTIS GRATTIS GRATTIS alla "barn" i F-kullen på Er åtta årsdag!!

(Nord Ch Arriyad Aazadam  <3   S Ch Abu Baqr's Ba Mazeh)

Töserna Ebony & Sabah och killarna


Rafiq, Makel, Sarif, Faruy & Zudden




Stolt är jag

/Jill

Eller hur...?!

2011-02-15 / 19:37:11
-Visst måste Minion också ha bilbälte på sig? Eller hur mamma?


Längtan

2011-02-13 / 17:35:47
Längtar så efter sommaren. Livet är trevligare då och lättare att stå ut med :p Jag är en sommarälskare från topp till tå. 
I hösten och vintern har jag svårt att hitta någon tjusning. Allt dör och blir kallt och kalt och sedan vitt och vidrigt och kallt så in i %&¤*%....   jättekallt!

Sommarminne <3



Tänk att kunna slappa ute på altanen med nosen i mattes flippflopp och lyssna på fåglarna och vila i godan ro.







Längtan!!


/Jill

Sockervadd <3

2011-02-12 / 21:03:48


Tilde och Merlin på Älvsjömässan. Juniorhandling för första gången för båda ungdomarna.
Ett vackert par som säkert kommer att tävla tillsammans flera gånger.
Tack Tina för fina bilden och tack för lånet att Merlin.


/Jill

Hur blev det nu då?!

2011-02-11 / 12:35:17
Ja med våren alltså, hur blev det med den?  När jag vaknade i morse var hela Tierp insnöad. Inte insnöad som Tierp är alla årstider utan snö insnöad ;)
Stackars Spookgubben tog sig inte ut genom vallen som hade lagt sig för terrassöppningen. Pinsamt att ligga där och kräla. Pirottorna (chihuahuadjuren) fick vänta tills jag hade skottat innan dom fick eller blev utkastade i snön för att göra morgontoalett.

Jag fick lova Spook att inte dela med mig av dom pinsamma bilderna på honom så det får bli Petter och Mouzie som illustrerar dagens ickevårväder :)





Kängu och Ru ;)



Någon som är sugen på en fika på altanen? Burrrr



Mhmm

2011-02-10 / 10:15:45



/Bubblad Jill

I min bubbla

2011-02-09 / 14:38:28
Den här bloggen kommer att handla om allt mellan himmel och jord och under jord och över himmel.
Det som råkar bubbla upp ska det bladdras och visas bilder om :) En typisk egoblogg som inte kommer ta hänsyn till andras önskemål  men som dock mot bra betalning kan tänkas blogga önskeämnen :p
Jag har en "död" blogg på  www.lupuslya.se  Det blev knas med mina bilder där, dom ville inte uppföra sig som jag sa att dom skulle så jag tröttnade på bloggandet :(
Men nu är jag tillbaka med "I min bubbla" och ingenting ska få stoppa eller hindra mig.




Om det skulle vara så att Ni tycker detta är en väldigt fin design på denna blogg så vet jag vem ni kan prata med för att få en minst lika fin Ni också ;) Tjoa till bara så skickar jag Er till Evelin <3

Håll i hatten
/Jill

Tårtan :p

2011-02-09 / 09:34:47
Lovade bilder från gårdagens kalasande eller hur...



M som i Mouzie eller M som i minimonstret Lupus ;)



Människofika...








Någon är sugen på en ståfika ^^



MUUUMIN!!!!




/Jill


Lupus dag

2011-02-08 / 19:17:01
Idag är det ingen vanlig dag. Nej för det är Lupus födelsedag :D Vår första och minsta chihuahua fyller nio år!
Vi har firat henne och bilder har naturligtvis tagits för att dokumentera det hela. Meeen bilderna sitter tyvärr fortfarande kvar i kameran så dom kommer en annan dag.

Här kommer istället en suddig mobiltelefonsbild på födelsedagstanten.




En sur Lupus, sur på alla vis hihi





Jag tror jag smaskar till med en riktigt söt bild på henne också...



Vinterlek

2011-02-07 / 20:03:43


Norpan Nasse och Halvan leker vilda lekar i snön. Kolla in Norpans vackra leende :p





Svarte Petter är snabb som vinden och älskar att rusa runt i djupsnön. Och alla som har träffat Petter vet ju att all snö är djup för honom ;)




Kul att djuren har det mysigt i snön. Själv skulle jag helst lägga mig under mitt duntäcke och käka godis tills våren var här igen. Då skulle jag rulla ut som en nöjd tjock boll och lägga mig i en solstol och njuta av dom värmande solstrålarna och sakta tina upp till liv igen.


/Jill




Tillbaka.

2011-02-06 / 18:38:14
Jag är tillbaka i "bloggsvängen" igen och det ska bli såå kul.
Börjar med att tacka Evelin för att du har gjort det möjligt :)
Tack tack tack snälla söta rara Evelin <3 för att du har gjort en så fin blogg till mig.

Jag kommer att bomba Er alla med mina ibland galna och konstiga ibland vackra och fina bilder och ibland kanske jag får till en djup tanke eller en snutt av en text. Bara att kolla in här nu och då så får ni se.


Idag fyller mitt "Kärleksdjur" Mouzie 1år och vi har firat henne hela långa dagen. Det har sjungits och det har delats ut paket och smörgåstårta (liten som tusan)

En bild på en väldigt ung Mouzie.



Och en bild på henne som stor och ståtlig 1 åring



Mehr Angiz Sahira Nasin heter hon på riktigt och hon är mitt Kärleksdjur <3


/Jill