Tiden läker alla sår...

2011-03-31 / 08:31:58
... men det blir fula ärr på insidan som svider och sliter.






Ett ögonblick från tiden som passerat...

How can the light that burned so brightly....

2011-03-30 / 09:15:58

...suddenly burn so pale


Balder <3

Xciting The Devil Wears Armani


20061214 - 20110327













"Dom vill lära dig att krypa, att gå i takt.
Dom vill lära dig marschera, att stå givakt.
Stå på rad och klappa händer, för sakens bästa hålla med.
Lära dig hur vinden vänder, för sakens bästa gå på led.


Om jag får nått att säga till om, då skall du dansa på min grav..."

(Bo Caspersorkester)



Vilda vackra hund, nu får du rusa runt bland molnen och jaga både hästar och tåg.
Bry dig inte om att du lämnat din familj med obeskrivlig tung sorg att bära.
Bry dig inte om att mitt hår är grått av alla dina vilda och huvudlösa upptåg.
Spring du som alltid med huvudet högt och frihet i blicken älskade skithund
Fy vad ont det gör!!

Nu kan altandörren stå öppen hur mycket den vill och damsugaren slipper tonvis av grus och vi kan föna hela familjen på en och samma gång med din stora fön.

Tåget tog ditt liv men din själ du ditt vilda vackra djur och våra minnen kommer ingen ta ifrån oss.




Älskad och så saknad....

Skinny

2011-03-26 / 12:04:14
Det finns ett "litet" hingst föl i stallet som jag är helt kär i. Han heter egentligen Sonero men jag kallar honom för Skinny.
Han är till salu :/ och kommer att flytta så fort han får en ny ägare... hoppas verkligen att det dröjer.

Han rör sig som en prins och har ett temperament som en golden retriver :p



Här ligger han och solar i vårens värmande strålar <3
Om du är på jakt efter ett riktigt bra föl/unghäst så tycker jag absolut att du ska slå till på Skinny, men ;) lova att ha honom stående i Svanby isf :p

/Jill

Manne :)

2011-03-25 / 15:07:43
Får jag lov att presentera Manne :)
Jag har haft den äran att få rida honom när hans matte Angelika har varit matt och sjuk av en otroligt ihärdig feber period på veckor.
Stackars Angelika :/ men lyckliga jag :)

Manne är en väldigt go kille som gillar att ligga först i galoppen. Bella och Yrla behöver inte göra sig besvär med att försöka ta sig förbi om jag och Manne har beslutat oss för att vinna :p  Han kanske har lite Hidalgo i blodet ;)

Det var Manne som försökte få Balder (den i detta fall obildbar) att fatta att i hästhagen ska det inga ludna afghaner vara.
Manne lyckades bra... eller iaf så länge Balder hade gipsat framben ;) När gipset åkte bort 4 månader senare hade Balder glömt allt klokt det stora fläckiga djuret hade lärt honom :/






Det slår gnistor om Mannes hovar när han galopperar :) det ni!



Tusen tack Angelika för att jag får låna ditt prickdjur ibland <3


Här är en videosnutt på en film alla hästälskare ska ta och kolla på. Hidalgo och Manne är ganska lik varandra men Manne är snabbare och vackrare ;)

/Jill



Abu baqrs Epic Roll

2011-03-24 / 13:01:24
Chihuahuan ska ha så stora öron som möjligt, ju större desto bättre.
Känns som om Tildes lilla spökdjur Norpan inte behöver oroa sig för att inte uppfylla dom önskningarna :p





Litet djur kan stöka mycket och blöta ner hela matte när det egentligen bara var frågan om en snabb dusch för hund och inte människa




*tvii så vidrigt*

/Jill

Som flugor runt en sockerbit

2011-03-23 / 13:57:00



Här hemma här det varit magsjuka för hela slanten :(
Tvi och blää för sånt.

Hundarna verkar förstå läget och anpassar sig genast till rådande läge... det vill säga sova läget ;)




"sockerbiten"






och "flugorna"...







hela sängen full av hundar...







Idag är vi "friskförklarade" (haha från magsjukan iaf)  hela familjen och ordningen är återställd.


Jag ser så fram emot helgen med party hos brorsan som fyller 30 och andra brorsan som kommer över från Finland för att vara med och fira lillpojken Ebbe *fniss*

På söndag blir det hundutställning i Strängnäs med massor av goda vänner och Abu Baqr "valpar"


/Jill

Snyltbaggen

2011-03-13 / 22:52:02


Mhmm snyltbaggen Mumin har lindat sig runt Lucas när mellanmål ska ätas.
Här gäller det att bevaka sina intressen :D


/Jill

Bästa vänner for ever

2011-03-12 / 17:41:57
Ord är överflödiga...






Petter och Mouzie är bäst på att vara bästa vänner <3













Långa stunder står dom och mystuggar på varandra och så tar dom ett varv eller två runt gården och så myser dom en stund igen.
Kärlek när den är som bäst <3

/Jill





En sur dag

2011-03-09 / 19:14:03
Petter har blivit inknökad i duschkabinen tillsammans med Yrla schampo och balsam...
Petter blev sur på alla sätt och vis, Yrla blev sur på ett blött vis :p
När badkriget var över fick Petter låna Balders fleesjacka. När man har den på sig får man ligga i soffan trots att man är nybadad och blöt.
Men Petter VÄGRAR ligga överhuvudtaget




Spook står och hånler ^^




Stackars lilla djur :( han vet inte var han ska ta vägen och allt är bara kallt och vidrigt







Men ren och torr och blank och fin blev han till slut trots allt...




/Jill


Dagens Spook fundering ;)

2011-03-08 / 10:30:42
" ingen tycker om mig
ingen vill ha mig, för att jag äter bajs

Långa och klibbiga, korta och slibbiga
-Ååå vad jag älskar bajs"




Jag pussas gärna inte med Spook ;) men älskar honom det gör jag <3

/Jill

Dagens Winnerbäck fundering...

2011-03-07 / 22:42:22




"hon känner efter om livet kan va lite mer
det är grått som om ett moln träffat hennes kvarter
det är ingen som pratar längre
det är såna dagar som vänder allt upp och ner"

L.Winnerbäck

Lucas/Ludenben (druid-worg)

2011-03-02 / 11:04:49
Idag är det Vasaloppet i skolan. Lucas har varit snorig och hängig i flera dagar nu så han fick stanna hemma med mig istället för att Vasaloppa :)
Jag har (som vanligt) städat hela dagen och Lucas har (också som vanligt) roat sig med att fortsätta utforska Cataclysm i WoW.
Jag kan tänka mig och förstå att alla inte är lika imponerade av hans spelfärdigheter som jag. Men jag kan inte låta bli att fascineras av hur skickligt han far fram över tangenterna med sina små fingrar och gör väldigt mycket rätt i ett rätt så komplicerat spel.


Koncentrerad...




Han ska börja spela piano och fiol när han börjar skolan till hösten, undrar om denna fingerfärdighets träning är till någon hjälp ^^





Fokuserad






Va!! Svårt att höra med pappas headset på skallen :p




/Jill

Minions dag idag

2011-03-01 / 15:08:39
Minion är husses hund. En dryga två kilo mysdjur som trivs bäst under ett duntäcke eller i bädden närmast den värmande sköna datorn :)

Idag fyller hon två år och kan nog kallas för en dam från och med nu.

Minion...



Damens riktiga namn är...

Small Is Beautiful I Don´t Mind




Passande namn ;) hon bryr sig inte så mycket om saker och ting så länge det är varmt och mjukt och mat serveras minst två gånger om dagen :p

Grattispussar till dig gumman!!!